08/10/2017 11:59

Aνεργία, το σύστημα εκπαίδευσης και διαπροσωπικές σχέσεις-φιλίες

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:likio.gr


Τρία είναι τα κυρίαρχα αιτήματα  που διατυπώνουν οι μαθητές  των Λυκείων της χώρας  στο ερωτηματολόγιο του υπουργείου Παιδείας , με το οποίο συγκεντρώνονται οι απόψεις της μαθητικής νεολαίας που βρίσκεται στο όριο της ενήλικης ζωής. , στο πλαίσιο της δράσης της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς σχετικά με τη συγκρότηση του «Νεολαία ’17-’27» Πλαίσιο Στρατηγικής και Δράσεων για την ενδυνάμωση των Νέων.

Ειδικότερα α κυρίαρχα προβλήματα που αποτυπώνονται από τους μαθητές/τριες είναι η ανεργία, το σύστημα εκπαίδευσης και διαπροσωπικές σχέσεις-φιλίες.

Όσον αφορά τις κατευθυντήριες αρχές που θα χαρακτηρίζουν το «Νεολαία ’17-’27»  και πάλι από τις απαντήσεις των μαθητών/τριών προκύπτει η  ακόλουθη ταξινόμηση

1. Διασφάλιση ισότητας για τους νέους και τις νέες (ίσα δικαιώματα, ίσες ευκαιρίες, ίση μεταχείριση) και σεβασμός της διαφορετικότητάς τους

2. Ενδυνάμωση των νέων και ενίσχυση της αυτονομίας τους

3. Κοινωνική συνοχή και αλληλεγγύη

4. Προαγωγή της ενεργούς συμμετοχής των νέων σε διαδικασίες και κέντρα λήψης αποφάσεων για θέματα που τους αφορούν

5. Ενθάρρυνση της ατομικής και κοινωνικής υπευθυνότητας

6. Τεκμηρίωση και επιστημονική έρευνα

7. Συνεργασία και αμοιβαία δέσμευση μεταξύ όλων των φορέων που στηρίζουν τους νέους

8. Διαφάνεια

Στο αμέσως επόμενο διάστημα  ο Γενικός Γραμματέα Νέας Γενιάς Παυσανίας Παπγεωργίου θα προχωρήσει στην  κατάρτιση του τελικού κειμένου της στρατηγικής για τη νεολαία, το οποίο θα τεθεί και σε κοινωνική διαβούλευση και θα αναφέρει τους τομείς στρατηγικής, τις επιμέρους δράσεις της, τους δείκτες και ό,τι άλλο πρέπει να προβλέψουμε για τη «Νεολαία 2017 - 2027».

Στο μεταξύ ολοκληρώθηκε, μέσω του διαδικτυακού τόπου Opengov, η διαδικασία της προδιαβούλευσης αναφορικά με τους κεντρικούς άξονες του Πλαισίου Στρατηγικής και Δράσεων για την ενδυνάμωση των Νέων «Νεολαία’17-‘27». Τα βασικά θέματα που αναδεικνύονται μέσα από την προδιαβούλευση συνοψίζονται στα εξής:

α) Δικαίωμα πρόσβασης στην εργασία  με δίκαιες απολαβές και  σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.

β) Αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος με κύρια έμφαση στην υποστήριξη της καλλιτεχνικής παιδείας, του ελεύθερου χρόνου, του επαγγελματικού προσανατολισμού και της ανάπτυξης της προσωπικότητας, της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας.

γ) Η αναγκαιότητα για δομές υποστήριξης των νέων με έμφαση σε μονάδες πληροφόρησης στις εκπαιδευτικές δομές (β/βάθμια και γ/βάθμια εκπαίδευση),  κέντρα υποστήριξης νέων, Σύμβουλοι Υπηρεσιών .

Σχολιάστε το άρθρο

  • * Απαιτούμενα πεδία