08/01/2018 16:57

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:likio.gr


Τα σχολεία μας είναι δημοκρατικά  και δεν τρομοκρατείται κανείς, κανένα παιδί από τους εκπαιδευτικούς. Μπορεί να υπάρχουν ελάχιστες εξαιρέσεις.

Αυτό ξεκαθάρισε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, ενώ απαντώντας στην εππικιαρη ερώτηση του τομεάρχη παιδείας του ΚΚΕ , Βουλευτή Γιάννη Δελή περί τρομοκράτησης μαθητών για τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις του περασμένου Δεκέμβρη, ανέφερε τα εξής:

Βέροια και  Νάουσα

Λέτε ότι στη Βέροια και στη Νάουσα δοκιμάστηκαν νέα «ήθη» με τους διευθυντές να λένε στους μαθητές ότι, σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, απαγορεύεται να κάνουν συνέλευση.

Έχετε κάποια τέτοια εγκύκλιο εσείς; Ήρθε στα χέρια σας κάποια τέτοια εγκύκλιος; Διότι αν ήρθε, είναι σαφές ότι δεν εκφράζει τη δική μας πολιτική. Δεν υπάρχει τέτοια εγκύκλιος. Αν υπάρχει, μπορεί να είναι κάτι το υπηρεσιακό, και είναι απαράδεκτο. Όμως, αν είναι, θα σας παρακαλούσα να την καταθέσετε στα Πρακτικά, να τη δώσετε σε εμένα. Τέτοια εγκύκλιος δεν υπάρχει και δεν πρέπει να υπάρχει.

Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να κάνουν, με τους όρους που κάθε φορά συμφωνούνται, αυτές τις συνελεύσεις.

Στα Τρίκαλα

Λέτε ότι στα Τρίκαλα με απόφαση του διευθυντή του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων τιμωρήθηκαν με μονοήμερη αποβολή όσοι μαθητές συμμετείχαν την Πέμπτη 14 Δεκέμβρη στην απεργιακή συγκέντρωση που καλούσαν τα σωματεία της πόλης.

Εμείς το διερευνήσαμε, όπως και όλες τις άλλες καταγγελίες σας, για τις οποίες δεν υπάρχει καμία απολύτως σχέση με αυτά που λέτε, σύμφωνα με τις γραπτές απαντήσεις που μας έχουν στείλει οι υπεύθυνοι του κάθε σχολείου και οι διευθυντές εκπαίδευσης, όπως και οι περιφερειακοί.

Θέλω να είμαι πολύ προσεκτικός για το θέμα που θίγετε για τα Τρίκαλα. Κατ’ αρχάς, για αυτό το ζήτημα που λέτε δεν είχαμε καμία απολύτως καταγγελία ούτε από γονείς μαθητών του σχολείου, ούτε από το δεκαπενταμελές μαθητικό συμβούλιο ή από άλλους φορείς. Οι εξηγήσεις που έχουν δοθεί είναι οι εξής: Στις 14 Δεκεμβρίου του 2017, την ημέρα δηλαδή της απεργίας, επτά μαθητές του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων έφυγαν από το σχολείο χωρίς να ενημερώσουν τον διευθυντή ή τους διδάσκοντες καθηγητές.

Βάλτε στοιχειωδώς στη θέση του διευθυντή και των διδασκόντων τον εαυτό σας, που είστε και εκπαιδευτικός. Έχετε επτά παιδιά τα οποία φεύγουν. Τι θα κάνατε; Θα παίρνατε τηλέφωνο τους γονείς, όπως προβλέπεται και από τη νομοθεσία, αλλά κυρίως και από το ενδιαφέρον που πρέπει να έχετε για αυτά τα παιδιά.

Όταν, λοιπόν, τηλεφωνήθηκαν οι γονείς, οι έξι από τους επτά δεν γνώριζαν τίποτα για αυτή την απόφαση των παιδιών να θέλουν να φύγουν από το σχολείο την ώρα που έφυγαν. Μάλιστα, οι έξι από τους επτά δήλωσαν και την ανησυχία τους για το πού πάνε τα παιδιά. Μιλάμε για ανήλικα παιδιά. Έτσι δεν είναι;

Ο διευθυντής του σχολείου, έχοντας και την υποστήριξη του συλλόγου των διδασκόντων, επέβαλε ως ποινή την αποβολή μιας ημέρας, που είναι σύμφωνα με τον κανονισμό, γιατί είναι εγκατάλειψη του σχολείου από τους μαθητές. Βεβαίως προφανώς αυτό δεν είναι μια τιμωρητική διαδικασία. Μάλιστα, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων αποφασίστηκε να μην παρθούν υπ’ όψιν αυτές οι απουσίες, αυτών των ωρών δηλαδή, αν αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να περάσουν την τάξη τους λόγω της απουσίας.

Στη Ξάνθη

Στο θέμα της Ξάνθης, οι δικές μας γραπτές –έχει σημασία, διότι εάν εσείς συνεχίσετε, εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να διατάξουμε κάποιου είδους διαδικασία εξέτασης- απαντήσεις που έχουμε από τους διευθυντές εκπαίδευσης και από τους περιφερειακούς διευθυντές είναι ότι ουδέποτε υπήρξαν αυτά τα γεγονότα. Γνωρίζετε κι εσείς ότι πάρα πολλές φορές σε μια ένταση, σε κάποιον εκνευρισμό της στιγμής μπορεί να γίνονται πράγματα και μετά να μην αναφέρονται ούτε γραπτά ούτε με κάποιον άλλον τρόπο. Εκείνο, όμως, που φαίνεται από όλες τις διερευνήσεις που κάναμε στις καταγγελίες που μας έχετε επισημάνει είναι ότι το κλίμα το οποίο βγαίνει και τα γεγονότα δεν υπάρχουν.

Δεν αμφισβητώ  αντιθέσεις διευθυντών
 
“Δεν αμφισβητώ με κανέναν τρόπο αντιθέσεις διευθυντών προς την απεργιακή κινητοποίηση”, τόνισε στη συνέχεια ο υπουργός Παιδείας και υπογράμμισε: “Δεν αμφισβητώ ότι θα υπήρχαν κάποια άτομα που θα εξέφρασαν, ενδεχομένως και με έναν τρόπο που δεν είναι πολύ παιδαγωγικός, την αντίθεσή τους σε αυτά. Όμως, ούτε εγκύκλιος υπάρχει ούτε τιμωρία, από ό,τι γνωρίζουμε, υπάρχει. Όμως, από την άλλη μεριά, πρέπει να είναι και σαφές γιατί πάμε σχολείο και ποιος προστατεύει την καθημερινότητα του σχολείου”.

Σχολιάστε το άρθρο

  • * Απαιτούμενα πεδία